onsdag 25. juli 2012

20120725

Snart unnagjort 3/4 av tiden i Thailand, og det føles nesten som om vi akkurat har kommet... Til tross for at vi har bevegd oss helt fra grensen mot Kambodsja i sør og i morgen skal vi nært grensen mot Burma i vest... Vi har nok brukt en god del tid i taxi, til sammen over et døgn regner jeg med.... Men det går greit når vi får gode VIP-taxier med myke, gode og regulerbare seter, med fotskammel.... Luksus! Blir veldig godt vant av livet her nede.... Alt er tilgjengelig, alt er billig og alle er behjelpelige! Så stikk motsatt Norge der man ikke får et smil/blikk fra den man går forbi på gaten...

Eneste tingen jeg kanskje ikke klarer å venne meg til her nede er at alt går så vanvittig sent og at det er lite effektivitet på hele linja.... Logistikk er nok et ukjent ord, og siden engelskkunnskapene er så som så,, så vil det bli vanskelig å lære dem betydningen....

Men jeg liker landet, så absolutt!

Legger ved et lite bilderaid på slutten. Har ikke helt fått til å få bildene innimellom tekst, så det får bli slik denne gangen også.... Foretrekker blogging fra PC ja!

I morgen blir det River Kwai på oss, og vi har bestilt turen med fantastiske Steve. Gleder meg allerede til å møte han igjen, men bilturen blir nok verre.... Turen starter 07:00, og vi er ikke hjemme før 18:00....

Kom i samme slengen også på en annen ting jeg ikke liker; toalettene.... De på resorter er ok, men offentlige er j*****e! Stådo, med spyler og uten toalettpapir! Jeg nekter!

2 kommentarer:

annkolaas sa...

Stådo?? Æsj!

Ingaplinga sa...

På alle bensinstasjona e d d! Å d e jo d vi har tilgjengelig når vi kjøre taxi = e lar være å gå på do så lenge vi kjøre bil..... Kan være heldig å finne funksj.do, men dei e ofte tilgrisa og uten papir....