lørdag 23. juni 2012

lærersyken, i år igjen...

i fjor skrev jeg blogginnlegget; Sommerferien er i gang, og det slår ikke feil... 

jagguti slo det ikke feil i år heller... i går var jeg innom legen, etter igjen å ha hanglet siden vi var ute i streik (mai/juni), og jo da; hestekur på gang. denne gangen var han litt usikker, men trodde kanskje det kunne være en mykoplasma lungebetennelse. kan kanskje stemme siden hun jeg har delt kontor med var til legen i går og fikk akkurat samme diagnose...

lurer på hva det har seg at vi lærere ofte blir syke i feriene. er det fordi vi senker skuldrene, og tar til oss absolutt alt av bakterier som har svirret rundt i klasserommet det siste halvåret. er det fordi vi surrer opp i papir og bøker som har florert rundt det siste året, i et håp om å rydde opp, og så kommer bakteriene frem...?

ikke vet jeg, men lei er jeg iallfall! lurer på om det finnes noen måte å avverge denne feriestarttilstanden min... i går da jeg besøkte legen lo han godt når han så sykdomshistorien min, for det er bare i slutten av juni jeg er innom han, og hver gang er det noe hals/lunge-relatert. hver gang får jeg en eller annen kur, og i år lurte han på om vi bare skulle booke time for neste år også...

men til neste år skal jeg prøve å være tidlig ute med å avverge  tilstand som dette. har fått tips om hele pepperkorn og gurgling av mye diverse "gosaker". har du tips, må du gjerne komme med det. ALT tas imot med takk!

et lysglimt i tilværelsen er dog at jeg kommer til å bli frisk til jeg skal ut på tur, jeg har GOD tid til å planlegge pakking og vasking(energi til å vaske mangles), jeg får lest masse og jeg får spise lollipop! store og små gleder i en ellers kjedelig feriestart!

Ingen kommentarer: