søndag 3. juni 2012

gjenferd - jo nesbø



Original tittel : Gjenferd
Forfatter: Jo Nesbø
Utgitt av Aschehoug & co i 2011

Sidetall: 456

Målform: bokmål



hulk... siste boken om harry hole, men o'store krimhelt er ferdiglest. har i lengre tid spart denne boken, fordi jeg ikke vil at han skal forsvinne fra mitt liv. denne helgen har gått med på å lese de 456 sidene, og jeg er på gråten... 


harry lander i norge etter flere år i hong kong. han er rein og ikledd silkedress. 
grunnen til at han kommer tilbake er at oleg, stesønnen, som sitter i fengsel anklaget for drap. 
dette er en sak for harry.
harry roter seg inn i enda mer rot enn det oleg har rotet seg inn i...  


fiolin. det nye dopet i oslos gater. 
sterkere enn heroin, men likevel ikke like farlig. alle vil ha det, oleg selger det. han selger det sammen med gusto, men gusto er nå drept. hvor kommer dette dopet fra, hvem lager det, hvem selger det og hvem drepte egentlig gusto? 


vi blir tatt med inn i dopverden, og den vanvittige handelen med mellommenn, brennere, langere, selgere og brukere. vi møter flygere, politimenn, farmasøyter og martine som jobber på fyrlykten i skippergata og alltid stiller opp. ikke minst møter vi rakel, harrys store kjærlighet. gnistene blusser opp igjen. og mer skal jeg ikke avsløre. 


I LOVE IT - til tross for at dette var den siste boken... 

2 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Likte denne boken godt, mene er ikke en av mine favoritter av Jo Nesbø:) Men spennende var den og jeg er blitt veldig glad i Harry :)

Ingaplinga sa...

er ikke favoritten min heller, det er kakerlakkene, men jeg ELSKER harry! han er virkelig drømmemannen!