tirsdag 15. mai 2012

bare kjærlighet - ulike forfattere


Original tittel : Bare kjærlighet
Forfatter: ulike forfattere, redaktør: Paul Holm
Utgitt av Verbum i 2001

Sidetall: 128

Målform:bokmål og nynorsk

tidsfordrivslesing!

denne boken fant jeg på skolens bibliotek, og tenkte at det kunne være greit å ha en bok å lese i når elevene leste i sine lesebøker. jeg har lest litt nå og da, men må vel innrømme at jeg aldri helt har blitt helfrelst. regner med det er fordi dette er en typisk jeg-er-kjempeforelsket-fjortiss-bok...

boken hanler om bare kjærlighet, akkurat slik tittelen sier. det er ulike nye og gamle tekster som omtaler temaet kjærlighet. i tillegg er det quizer, bilder, visdomsord og fyll-inn-sider. akkurat slik en kjempeforelsket fortiss liker!

for min del var nok historien om prinsessa av burundi av frode grytten favoritten.  i tillegg så likte jeg plotet på historien speilbildet av aage brandt, og den tenker jeg å bruke senere med elevene mine. fantastisk flott vist hvordan både gutter og jenter setter ALT for høye krav til seg selv om å være perfekt.

alt i alt, så er dette en helt OK tidsfordrivbok, og man trenger ikke lese denne slavisk. noen godbiter man kan plukke med seg, men også mye tull. det er nok fordi jeg har på meg voksenbrillene mine i dag!

Ingen kommentarer: