mandag 1. august 2011

hverdagslykke

kom hjem til min kjære leilighet og mann i går, og må si at jeg virkelig elsker det!
hadde aldri trodd at jeg kom til å elske hverdagen, rutiner og husarbeid, men det er nydelig!

 bildet er hentet fra weheartit; søkeord homesweethome

har hatt fire flotte uker hjemme hos opphavet, men det er jagguti godt å komme hjem til det som er mitt... mannen, vår leilighet, seng, bad og min toseter. kjøkkenet, oppvaskmaskina og ikke minst; vaskemaskina mi... har vaska fem maskiner med klær i dag, og det er faktisk bare fantastisk... 

hadde i gamledager sagt" kakk meg i hodet om jeg noen gang presterte å si at det var flott å gjøre huslige sysler", men i dag er det faktisk bare nydelig... 

i dag har jeg rørt jordbær til 23 bokser med syltetøy, vasket mye klær, ryddet i klær og annet rusk, pakket frem noen kjøkkenting jeg hadde glemt av, snakket med eletrikeren og kontrodama, laget middag fra bunnen av, og spist middag sammen med mannen da han kom hjem fra jobb. føltes veldig deilig! jeg fikk også lest avisen og drukket kaffi til frokost, og bare nytt det å ikke ha større planer for dagen enn forefallende arbeid. 

sitter i skrivende stund ved kjøkkenbenken på mitt nye finfine kjøkken, drikker kaffi fra min flotte kaffimaskin og er på trådløst nett på datamaskinen, den har ikke vært brukt siden juni... 
radio'n er på plass på brødboksen, og hurtigruta tuter nordgående avgang. 
ute har jeg verdens fineste utsikt, selv om det er overskyet og temmelig kaldt. 

livet er bra gitt!

Ingen kommentarer: