torsdag 21. juli 2011

honningfellen - unni lindell



Tittel : Honningfellen
Forfatter: Unni Lindell
Utgtt av Aschehoug i 2007

Sidetall: 351


En bok jeg hadde glemt av å lese! 
Denne ble med, litt på impuls, forrige biblioteksbesøk. Jeg angrer ikke! 


Har allerede lest alle andre Lindellbøkene om politietterforsker Cato Isaksen, og digger de. Vet hva som skjer videre, så enkelte plott kunne jeg "løst" for det ble noe problem. Forsto også egentlig ganske tidlig hvem den/de skyldige var, men jeg liker Lindells måte å skrive på. 


Denne boken starter med forsvinningen av en syv år gammel gutt. Sist sett av Vera Mattson, en ordfattig nabokone som hater hunder og barn. Eller kanskje menneskjer generelt? 
Kort tid etter blir Elna Druzika påkjørt og drept. Hun er kjærste med Wiggo, isbilsjåføren som også var tilstede i området rett rundt da den lille gutten forsvant. 


Cato Isaksen sliter med å samarbeide med den nyansatte Marian Dahle, og forbanner sjefen for å ha ansatt henne til hans team da han var sykmeldt. 


Dette er alt jeg vil si om boka, er redd for å røpe noe av den om det er noen som ikke har lest den før!


Jeg anbefaler den selvsagt på det varmeste. Digger Lindell som forfatter, men husk å lese bøkene kronologisk! Det er da de er best! 

Ingen kommentarer: