tirsdag 5. april 2011

på biblioteket...

i dag fikk jeg to sms fra biblioteket.
to nye bøker har ankommet, og ligger klar for avhenting.

 bildet er lånt fra weheartit.com

Sorg og sommerfugler av Gunn Hild Lem, skulle lese den for kjempelengesiden men pga venteliste på biblioteket, så gikk den litt i glemmeboka. Jeg følger med bloggen til Gunn Hild, som forøvrig kaller seg aracne på nettet. Hun skriver dønn ærlig, og kjempebra på bloggen sin. Boken hennes starter brutalt rått; Jeg har sett en død mann. Min mann.
Grugleder meg til å lese videre!



Fra asken til ilden - Hege Arstad en bok om å finne tilbake til livet etter flere år med spiseforstyrrelser. Det finnes en "enerbok" som heter "Gal... jeg? Nei, bare litt spiseforstyrret". Burde vel kanskje ha lest den først, selv om det står at det ikke er nøvendig...

Har iallefall bøkene tilgjengelig frem til mai, så jeg har god tid!

Elsker egentlig å bruke lang tid på biblioteket. Lukten og stillheten.
Men i hverdagen er det ikke alltid jeg får tid til dette, og da er det fantastisk å ha "mappa mi" på bibliotekets hjemmeside. Der kan jeg markere bøker jeg vil låne, eller bare vil huske i huskelista mi. Om jeg trykker på låne, legger de hyggelige bibliotekarene bøkene mine i en hylle slik at jeg kan scanne de inn selv og slipper unna den største køa. Fantastisk!

Ingen kommentarer: