onsdag 17. mars 2010

jeg tar en dags pause, med dårlig samvittighet....

Jeg er en virkelig sløv blogger for tiden, mangler ideer, mangler tiltak og ork, og av og til mangler jeg faktisk tid også! Men i dag kan jeg virkelig ikke si at jeg mangler tid... I dag har jeg vært hjemme fra jobb, sliter med en del vann i kneet som av og til trøbler meg... De siste ukene har jeg nok gjort litt for mye, og presset foten litt for mye... Merket det godt i går kveld, da det var spesielt vondt til å stå på foten, i natt har den bare vært i veien, og "plaget" meg i søvne. Så i dag tidlig bestemte jeg meg for at jeg rett og slett må pause den så mye som mulig om den skal få mulighet til å bli bedre. 

 Sånn så foten ut den første tiden, blå, lilla, rød og ekstremt opphoven!

Jeg tok meg rett og slett en fridag. Har egentlig litt dårlig samvittighet, siden jeg hadde en "travel" dag på jobb med fem undervisningstimer, og et møte. Men det er også den dagen som er tyngst for foten min da jeg står på et kjøkken i tre timer. Jeg bruker også det at legen ville sykmelde meg, og jeg takket nei som en grunn for å ikke ha dårlig samvittighet for at jeg tar meg "fri" en dag.... Liker virkelig ikke å være borte fra jobb, men i morgen starter foreldresamtalene, og da MÅ jeg ha 100 % konsentrasjon på de, og ikke på en verkende fot... 

Hadde det i tillegg blitt litt bedre vær her på sunnmøre, litt varme, så hadde det også vært veldig positivt for mitt kjære kne. Skal ikke syte for masse, men når det blir kaldt får jeg en følelse av at vannet fryser og kneet blir stivt. Egentlig en litt komisk følelse, men det er også med på å sinke helbredelsen... Jeg har faktisk gått som dette i over en mnd nå, og legen mente at jeg kanskje må gå slik i en mnd til... Grrrr... Men så lenge det ikke var brudd inni der, så skal jeg faktisk ikke klage!

slik ser foten ut i dag, bare et lite sår, og så skvulper det inni foten om man beveger på den...  MEN det er ingenting i forhold til hva det en gang var!!!

Nå skal jeg skifte litt stilling her på sofaen, vente på at min mann skal våkne(han jobber natt denne uken, og sover derfor på dagen) og så blir det vel sløvings på sofaen resten av dagen også... Er egentlig temmelig så kjedelig, men sånn er jo livet. Har litt god samvittighet over å ha satt på to vaskemaskiner i dag da, men teller kanskje ikke helt siden de har jobbet seg gjennom arbeidet selv... 

------------------------------------------------------------------
Hva er ditt forhold til å være hjemme fra jobb/skole?
Har du mye fravær, eller liker du helst å stå på til du "dør"?

Ingen kommentarer: