torsdag 18. mars 2010

Lukter jeg vår???

Tenkte at jeg ikke skulle være så ALT for negativ i headeren, for en gang skyld... Hva er vel bedre enn vår?


Etter at vi  kom tilbake fra Thailand har været vært helt j****g! Snø - regn - minus - snø - minus - regn - snø - kulde og atter mer kulde. Det var faktisk så kaldt inne i leiligheten den første natten, at jeg sov med klær - teppe og dyne, og ennå så frøys jeg masse. Da mannen våknet var det bare 6 grader, så han satte seg i bilen og måtte kjøre i en halvtime før han fant ved...

Men tilbake til positiviteten; I dag har jeg faktisk fått litt troa på at det snart er VÅR! Vår er en av mine favorittårstider. Det blir grønt på trærne, kvitveisen kommer og det er 17. MAI!!!! FRYD OG GLEDE!
Da jeg gikk på skolen var dette også et sikkert tegn på at det var eksamenstid, men nå som jeg ikke skal være involvert i noe eksamen selv er livet faktisk PERFEKT!

I mai i år skal jeg faktisk ha en god del fridager, samt så skal jeg og klassen min på leirskole! Det blir spennende det, fire dager sammen med de, uten pauser og tilgang til "mitt private liv". Men siden det er mai, vi skal være sammen med dyr og i mainatur kommer jeg til å like det!!! Det blir nok også litt trist, for det er en avsluttning for oss etter tre år sammen. Mye har skjedd på den tida, og jeg kommer ALDRI til å glemme noen av dem! Mitt første kull som kontaktlærer som jeg har fulgt gjennom hele mellomtrinnet! (og også første gang jeg har vært gjennom mellomtrinnet siden jeg selv gikk der....)

Innlegget mitt skulle jo handle om vår, men det ble vel mer eller mindre om mai måned... Regner med at det er på grunn av at jeg har hatt foreldresamtaler og snakket om overgang mellom mellomtrinn og ungdomsskole, informasjonsmøter i mai, leirskole og språkvalg. Det har liksom startet å gå opp for meg at de små søte jeg tok over for tre år siden, nå ikke er så små lenger... De er ungdommer, men fremdeles veldig søte selv om de nok helst vil være tøffe!

Ingen kommentarer: