torsdag 21. januar 2010

Negativ, bare for å være det liksom?

I dag var jeg på kafe med mine to søte venninner og kollegaer(en av de er vel i teorien x-kollega, selv om hun er med oss i tankene). Som alltid blir det mye slarving og kos, og et av de store temaene i dag var; Hvorfor må enkelte alltid være negative, og alltid vri saker til det negative???


Bildet er googlet på "tumb down"

http://www.joshuatly.com/wp-content/uploads/2008/06/smiley-thumb-down-thumb749772.jpg


Jeg irriterer meg kjempemasse over at folk ALLTID skal fokusere på det negative! Personlig synes jeg at det er mye lettere å se positivt på ting, og man finner vel alltid noe positivt i alt? Min filosofi om alt er bånn i bøtta er at det bare kan gå en vei derfra, og det er oppover! Selv om jeg kanskje ikke alltid klarer helt å se det, så er det iallefall den tanken som ligger aller lengst bak i hjernebarken min ;)

Hvorfor er det slik at selv om man pleaser en person, så klarer hun å snu det til at det ikke er bra nok? Til og med når den personen får velge selv, så klarer personen å klage på at valgene som er tatt ikke er bra nok... JEG blir SPRØ i hodet av slike ting, vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre... Av og til vil man bare kutte kontakten med slike mennesker, men det er jo dessverre ikke helt enkelt alltid... Blir vel litt negativ laddet selv her, men kan vel bare tenke; flaks at det ikke er jeg som er slik ;)

...........................................................................
Spørsmål;
Er du negativt eller positivt ladd?
Har du en lifsfilosofi som drar deg opp når du er langt nede?

Ingen kommentarer: