lørdag 19. desember 2009

magevesker...

I dag hentet mannen pakke på posten, to flunkende nye magevesker á la early 90s!



Holy så fantastisk magevesker var på slutten av åtti og begynnelsen av nittitallet. Husker at jeg hadde flere neonfargede, spesielt i rosa, men også en som både var rosa grønn og gul... Hvor nydelig er ikke det?

Lovet meg selv at jeg ALDRI skulle invistere i en mageveske for resten av livet mitt, men nå har jeg faktisk gjort det. Den er heldigvis ikke rosa denne gangen! Jeg har ingen planer om å bruke magevesken utenom når jeg drar til Thailand. Det er greit å ha nessessarities i den, og så kan alt accessories ligge i en vanlig veske, åpent for både ran og lommetyver!

Mageveske, eller rompetaske som vi kallet dem for mange år siden gir meg assossiasjoner til sommerferien i 92, da vi dro nordover til min bestemors fødested. Vi har det "perfekte" familiebildet, tatt utenfor en grotte i fjellet. Meg, mamma og mine to yngre søstre. To søstre med blomstret snekker-shorts og Michael J-tskjorte, en søster i rosa sykkelbukse med tilhørende rosa Max Mekker-tskjorte og alle sammen med ROMPETASKE... Jeg som eldst med mangefarget, minste søster med rosa siden ALT skulle være rosa, og mellomste med grønn siden hun aldri fikk velge først...

Tror nesten jeg må låne med meg familiealbumet hjem når vi drar etter jul, slik at jeg kan få scannet inn noen av bildene... Flaut egentlig...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spørsmål;
Husker du magevesken?
Hadde du en, hvordan så den da ut?

Ingen kommentarer: