fredag 18. desember 2009

Du har kommet til et husmorevne som ikke er i bruk...

Tusen takk for flott inspirasjon milla!

Jeg er et virkelig UDUGELIG husmoremne, og HATER alt av husarbeid, sett bort fra å vaske klær da.... I går tok jeg badet og kjøkkenet, samt ryddet i gulv-klær(hvem har vel ikke det?) og litt klesvask... Da var jeg så lei at jeg måtte belønne meg selv med litt fritid.


( bildet er lånt fra; http://maybente.weblogg.no/images/husmor_lite_1188664795.jpg )

I dag skal jeg vaske gulv, og gangen i fellesarealet, samt rydde ferdig resten av leiligheten. Vi har barnehelg denne helgen, og er ekstra obs på at det skal se OK ut. Samtidig som vi har ansvar for vask av fellesareal de helgene barna er her.

Men motivasjon for å starte med rydden er lik null....
En stund ga jeg meg selv poeng for hver gang jeg gjorde noe husmorslig, nå har jeg gitt opp det også. Hvorfor skal det være sånn tiltak å rydde?

Jeg har maaaaaaaaaaaaange gode grunner for at husvasken er forferdelig, usikker på om noen av de gjelder i voksenlivet, men voksen blir jeg vel aldri...?

Har i alle fall lovet meg selv at når alle gulv har fått parkett, da skal jeg juble over å vaske dem! Nå vet jeg ikke helt om jeg ser frem til parkett og nyoppusset leilighet... Men å slite med de hersens slitte og stygge gulva jeg har her, så burde jeg vel glede meg over parkett?

....................................................................................................................................
Spørsmål;
Hva synes du om husarbeid?
Har du noe tips for å få husmor-motivasjon?

Ingen kommentarer: