torsdag 17. desember 2009

Det sterke kjønnet?

Fikk en kjempesøt telefon i ste, min søte niese på 4 år som kunne proklamere at hun nå viste hvilke kjønn babyen i magen til mamma hadde. Men jeg måtte selvfølgelig tippe først, dum som denne Dadda'n er ble det tippet på en kattepus, og et veslevoksent og oppgitt "Nei" kom før hun kunne fortelle meg at det var en liten guttebaby. STAS!



I min familie finnes det svært få gutter, og jeg liker å tro at det er fordi det sterkeste kjønnet er kvinnen!
Fra min oldemor og frem til mine søstre har det bare kommet 2 gutter i min familie! Min oldemor fikk 5 jenter, hvor av bare 1 har fått gutt i etterkant. Min bestemor fikk to jenter, og begge to har bare fått jenter. Min mor har fått 3 jenter, og av oss tre søstrene er det bare mine to småsøstre som har formert seg. Begge to har hver sin datter, og først i fjor kom den første gutten og nå kommer det en til! GØY!

I ung alder ønsket jeg meg alltid en gutt i familien, og prøvde flere ganger å bytte bort mine to søstre mot en storebror. Husker spesielt at jeg ofte byttet med en venninne av meg som bare hadde eldre brødre. For å få bytte da måtte jeg gi to søstre mot en bror, for de var jo så små at det gikk to søstre i høyden til en bror! Flott regnestykke!

Gleder meg nå kjempemasse til den lille prinsen skal komme, og terminen er faktisk på 3 års dagen til meg og min kjæres første møte! Det er nesten slik at jeg gjerne vil starte å kjøpe babyklær med en gang, husket da niesen på 4 år lå inne i den samme magen. Da shoppet jeg babyklær og ting til den store gullmedaljen. Første tantebarn var kjempestas, og det var også det andre tantebarnet og det tredje! og nå kommer det fjerde også!

Gøy med disse små herlige vesenene, men syses også det er godt å levere de tilbake når det blir for mye bæsj og gråt!

4 kommentarer:

annkolaas sa...

"I min familie finnes det svært få gutter, og jeg liker å tro at det er fordi det sterkeste kjønnet er kvinnen!" Godt sagt! Ej må innrømme at ej alltid he ønska mej i søste:)

Mimita sa...

Herlig Inda, spesielt det veslevoksne svare du fekk når du tippa kattepus, du uinteligente tante:p

Bi stas me en gut t vil ej tru ja, å KLART du he fått lyst t å shoppe, gle mej t ej kan handle tantegull klæ, sjøl om det kan ta åååårevis enda, so treig so disse søskena mine e!

:)

Mimita sa...

Inda faktisk, at ej aldri lære å lese gjennom da du...

INGA, me G seff....

*rødme*

Ingaplinga sa...

daddagull er jo helt perfekt; kan skjemmes bort og skal leveres tilbake med unoter, skitne bleier og full av mange spennende opplevelser!

veslevoksne skal de helst også være, skal snart komme en god historie på det andre tantebarnet også, å bare "godkjenne" innholdet.
De to prinsessene har fantastisk masse morsomt ut av seg, S snakker med en søt prinsesse-stemme og er veldig pedagogisk. A snakker rett fra levra, og jeg lurer av og til på hvor hun tar det fra!

GULL GULL GULL! å snart har jeg to gullprinser også ;)