torsdag 8. oktober 2009

Cupcake-party

Adrian ble 1 år på tirsdag, og siden jeg hadde fri frem til 12 i dag ble det muffinsbaking til en "etterfeiring" med dadda. Jeg laget store muffinser, både lyse og mørke. Muffinsene var kanskje ikke det mest spennende, pynten var viktigst!


Kjøpte noen kjempekjekke pakker på butikken, en guttepakke med grønn eple-glasur og fotballfigurer, og en jentepakke med bringebær-glasur og hjerter. De gjorde virkelig susen, i tillegg brukte jeg tubefarger som jeg kjøpte på rema her om dagen, bamsemums, smarties og smågodt-krokodiller til storesøster Amalies store begeistring!

Hentet barna i barnehagen litt over fire, og så dro vi direkte til butikken og pauserommet der et stort fat med muffins ventet. I forkant hadde jeg delt ut litt muffins til både slekt, arbeidere, venner og kunder, og det morsomme er at vi nesten solgte ut alt av muffins på butikken i dag! Rart hvor lett det er å påvirke kunder....


Cupcake-partyet ble avholdt på det lille pauserommet, Amalie spiste pynt og "toppene" på muffinsen, Adrian ble matet med "midtdelen". Han var ganske så fornøyd, og ville ikke tilbake til mamma da hun kom for å hente han. Amalie var rød av tubegeleen i hele ansiktet, og høy på sukker til tusen! Heldigvis er dette bare noe som skjer på "dadda-dager" og ikke ellers i uka!

Brukte i dag store former, passer bra siden det blir "litt størrelse" på muffinsene, men i mammas ovn var det ikke så praktisk, den steker veldig ujevnt, og de bakerste muffinsene var ganske så mørke da de fremste endelig var ferdige...
var også ikke så lett å pynte de med "topper" på, så neste gang jeg skal være "supermesterkokk" på muffinsfronten, så lurer jeg på om det blir små former!

Ingen kommentarer: