onsdag 29. juli 2009

Snus...

Som kassadame får man høre mange rare kommentarer og spørsmål...
Årets "emne" er snus siden vi har fått ny og prangende snuskjøler rett i front av kassadiskene.

H er en turistbygd om sommeren, og turistene forstår ikke hva det er vi har i kjøleskap så nært kassadisken, og som koster SÅ mye...

Forslag har vært både russisk kaviar og skokrem.


Jeg ler ofte høyt inni meg, forklarer så godt det er mulig at det er tobakk, ikke tyggetobakk men noe man putter under leppa. OG selvfølgelig sier jeg at det er et svensk påfunn, men at det har blitt veldig populært etter at røykeloven trådde i kraft.

Jeg har også lagt merke til at snusmarkedet har økt MYE siden jeg startet i kassa for to tiår siden... Da var det Ettan og General som var snus, og kanskje Tidemann... I dag er det både posjon og løse typer, man kan kjøpe med smak og ekstra sterke. Det er jentesnus og guttesnus... Jeg legger også merke til at det er MANGE unge jenter som snuser. Synes ikke det er så veldig fint at jenter snuser for å være helt ærlig!

Det morsomme er også det med aldersgrense. I dag kom det en ung jente og skulle kjøpe posjon tranebærsnus, noe som for meg høres ufattelig kvalmt ut. Men hun skulle få kjøpe den, men måtte vise legitimasjon. Da ble hun snurt, og kom med "frekke" kommentarer på at hun var jo IALLEFALL over 18 år! Da jeg fikk se leggen hennes var hun 19.... Ta det som et kompliment da jenta, en dag vil kommentaren "Har du legitimasjon" redde dagen din!

1 kommentar:

MiMiTa sa...

Herregud da jente, enn om å bli fornærmet!!!

GUD jeg ville vært lykkelig i flere ÅR om noen hadde spurt om leg!!