mandag 6. august 2012

120801

Bangkok - jeg har nok ikke savnet ditt utrolige mas....

Har nå vært litt over et døgn i Bangkok, og kjenner at hver gang jeg går inn i heis nr 2 på vei opp, så jubler jeg innvendig! Bangkok er vanvittig travelt!

Tuk-tuk- og taxisjåfører som overpriser seg, eller som kjører taksameter og omveier! Gateselgere som river i deg, og skal selge ting til deg "grisebillig", i teorien er det minst fire ganger for høy pris!

Flaksen er at vi har vært her før, vi vet at limmo-sjåførene må innom gullsmed eller skredder, og fersker de med det hver gang. Vi vet at det ikke er stengt på grand palace, og at vi ikke trenger å kjøre på båtsafari i to timer... Vi vet også at det er ALT for dyrt med 350 b for taxi til hotellet. Og vi kan viktige thai-fraser! Det er veldig enkelt å skremme en thai med å spørre hva han/hun heter, for så å presentere seg selv på thai! Det er også veldig greit å kunne si "jeg snakker litt thai", da går taxiprisen fort fra 400 til taksameter og totalt 70 b!

Nå er det bare 1,5 døgn igjen, og jeg skal bruke en del av tiden på hotellrommet mitt i baiyoke sky hotell, der bor vi i en suite i 73 etg, og det er veldig langt over den travle byen! Bilene er på størrelse med maur, det er bare air-con som suser og livet er godt!

Hadde forresten en fin opplevelse i dag, inne på Hard Rock Cafe i Bangkok. Den anbefales på det varmeste! STORE porsjoner, kjempegod service og ingen masete thaimenneske! Glede!

Ingen kommentarer: