mandag 23. juli 2012

Femtehjulet, en for mye eller en for lite?

På min berømte ferie er vi fem på tur, to par og en singel. Har vært mye diskusjon i forkant av turen der jeg fikk kommentarer som "dette vil aldri gå", "femtemann vil være femtehjul" og "hvordan orker dere?". Jeg har hatt godt mot, og tenkt at dette blir ingen problem....

Etter å ha vært på tur i over en uke ser jeg at jeg har vært vel optimistisk.... Det er nesten alltid en til overs, og som regel så går det ut over mitt par siden vi har vært her før.... Når vi må ta to taxier fordi det ikke er plass i en, er det vi som blir splittet.... Da er vi en for mye.

Når vi bestiller bord på restauranter finnes det ikke bord for fem, enten må vi lage plass til en eller så må vi sette sammen bord eller ta 6/8-bord.

Det å få koordinert at alle er klar til rett tid, og med rett utstyr er også vanskelig om man er flere enn to... Vi har hatt regel om at gruppen går til avtalt tid om noen ikke klarer å møte opp til rett tid, men når det er enemannen, så blir det gjerne til at man dryger, for det er jo stakkars den som må gå alene...

Min tolmodighet er stadig dalende, og jeg har bestemt meg for at jeg aldri mer skal feriere i oddetallskombinasjon, bare i partall'

Ingen kommentarer: