fredag 18. februar 2011

Bokbloggturnéen

Da hadde jeg meldt meg på Bokbloggturnéen! Etter tips fra LenaLyng så bare MÅTTE jeg hoppe på toget! Turen til Trondheim inspirerte til å lese mer ungdomslitteratur, og hva er da vel bedre enn å få tilsendt bøker i postkassa mot at man leser dem og skriver en vurdering? Passer meg perfekt, for da slipper jeg å makke meg tilbake til biblioteket innen fristen... I tillegg kan jeg ta dem med til klasserommet, lese litt høyt eller låne den bort til den rette leseren! 

Gleder meg allerede til å få den første boka i postkassa, og synes det nesten tar litt for lang tid... Men kan vel ikke klage da jeg sendte inn "ønskeliste" i går... 



Mens jeg venter på å få bok i posten skal jeg lese ferdig den forrige boka jeg fikk i postkassa... Det er "Ingen eier meg" av Åsa Linderborg. Hun skriver om sin oppvekst alene med alkoholisert pappa. Jeg liker boka, selv om den til tider blir så trist å lese at jeg må legge den litt bort... Vurderer å gå på teateret når det kommer til byen i mars, men er usikker på om jeg orker å se et så trist stykke...


Planlegger også en tur innom biblioteket i morgen, da er planen å låne Aina Bassos Fange 59. Taterpige. Hadde besøk av henne i klassen min i dag, og siden jeg ikke har lest den MÅ jeg nesten bare det... Flere av elevene var over normat interessert i hennes debutbok, som jeg den siste tiden har lest høyt for dem. Derfor tenkte jeg at om jeg selv leser den, så kan jeg snakke litt om den i min påtenkte "Presenter gode bøker"-timene mine! Mitt mål er at vi skal, minst 30 minutt pr uke lese litteratur, enten høyt samlet eller alene, i norskundervisningen.

begge bildene er googlet under boktittelen, og jeg har ikke lagt direktelink til bildene da det er bokomslag, og jeg håper at forfatterene ønsker litt pr. vet at dette strider mot opphavsretten, men har lært at det er enklere med tilgivelse enn tillatelse. I tillegg tar det så vanvittig lang til å få svar når man gjerne vil publisere med en gang...

2 kommentarer:

annkolaas sa...

Jeg pleier bare å skrive at de kan sette meg opp på de bøkene de vil;) Meg eier ingen har jeg hørt mye bra om, har den i hylla og skal lese snart.

Ingaplinga sa...

skreiv tilbake det e også, men la også ved ei liste over nesten alle bøkene, i prioritert rekkefølge...

kan vel ikke overkjøre alle med å "ta opp alle" bøkene...?