lørdag 25. desember 2010

Julen så langt...

Dro til svigers på onsdag, og har ikke dratt frem datamaskina før i dag... Latskapen lenge leve!
Julen så langt har egentlig bestått i familie - latskap og mat!



Vi kom opp hit sent på onsdag, til dekket bord. Spiste - snakket og gikk til sengs rundt midnatt. Torsdag var vi tidlig oppe, spiste og tok turen til badeland/kjøpesenteret. Mann og barn fikk bløyte seg, og jeg tok siste innspurt på julegavene! Hadde noen bonusgaver og litt småplukk igjen, gikk egentlig ganske fort, så da tok jeg med meg bok og blad og dro i badeland jeg også!

Her var vi en god stund, før vi dro hjem igjen til svigers, pyntet juletre og så på lille-julaften-juleprogram.

Julaften gikk mye fortere enn forventet. Var en tur på butikken og byttet noen pakker med et vennepar før vi dro hjem og satte på pinnekjøttet. For det MÅ være pinnekjøtt på julaften. Her var det mange tradisjoner, og på bordet stod det både pinnekjøtt og kålrabistappe, ribbe, svinesteik, julepølser og hjemmelaga karbonader. poteter, surkål, rødkål, løk, brunsaus, grønn salat, potetsalat, grønnsaker og kokte poteter. og mye mer jeg ikke husker!
Magen var stappet, og mer enn stappet da vi var ferdig.
Vi tok oppvasken, og gikk videre til pakkene. Mange færre pakker til meg i år, men desto mer jeg ønsket meg ;) Fikk min lenge etterlengtede Buddha-lampe, og det var STAS! I tillegg fikk jeg finfin pc-underlag til å ha i fanget slik at pc'n får luft. Har ikke fått testet ut helt ennå, men det blir!

Fikk en del fellesgaver også, penger, to-etasjes kakefat, bokser, konfekt og ikke minst; penger. Ingen i min familie gir gaver lenger, bare penger. Litt kjedelig når man ser på mengdene gave, men veldig greit når man skal handle tingene! Synes det er veldig kjekt å få plukke ut det man selv vil ha!

Skal spare pengene vi har fått nå, slik at det kan brukes til pynt og diverse når kjøkken og stue står klar! GLEDER MEG!

Nå er det snart mørkenatta, og det er siste kveld hos svigers. Vi skal vende nesen hjem i morgen, både godt og litt trist. Gleder meg til å komme hjem til eget hus og seng, men synes også det er veldig koselig å være sammen med flere når man har mulighet til det. Vurderer en liten tur på besøk til mine foreldre, men har ikke helt bestemt meg ennå. Har også lyst til å sløve litt hjemme, lese og småpjuske med diverse ting!

Har lest en bok nå, og håper at det skal bli flere før året er omme!

Ha en riktig god jul, håper å være mer på nett når jeg kommer hjem!

Ingen kommentarer: