tirsdag 21. desember 2010

Hallo Juleferie ♥


Da tok jeg juleferie! 

Fantastisk at den endelig er her! På søndag var jeg nesten litt småfurt da jeg endelig fann senga. Hvorfor skulle H ha ferie og ikke jeg? Heldigvis har de to siste dagene gått kjempefort, og nå er det faktisk jul!!! Uvirkelig faktisk!

Siden vi for tiden bor på en evinnelig byggeplass, så blir det ingen skikkelig julefeiring i hjemmet i år, noe vi hadde et lite håp om i høst! I stede for drar vi til svigers. Det blir julefeiring for første gang for meg hos dem. Har feiret jul hos mine foreldre alle år utenom for to år siden da vi hadde både kjøkken og stue!

Til neste år håper jeg at jeg får pynte skikkelig til jul, og har laget meg en liten inpirasjonskollage over. Liker godt å pynte, men liker også at man utsetter det verste av julepynten til rett før jul. HATER å starte med julepynt før minst tredje søndag i advent.

Jeg elsker engler, og pynter derfor heller med engler enn med nisser. Ikke er jeg så gla i gull og rødt, så hos meg blir nok julen lilla, brun, sølv og hvit! Jeg er gla i blomster, og spesielt svibler og amaryllus. Det skal lukte jul, og så et tips om å tørke appelsin i steikeovn sammen med nellik for å få julestemning. DET skal jeg prøve neste år!

Husmoremnet i meg er også temmelig manglende, men til neste år vil jeg ha noen pepperkakehjerter bare for luktens skyld! Kan jo like gjerne være kjøpt i butikk, og selvpyntet med passende nonstop og melisglasur! Til middag skal det være pinnekjøtt, rødkål og RIKELIG med kålrabistappe. Den skal lages på mammasvis med hvitsaus, muskat og mye pepper til slutt!

Det er godt å på en måte være ferdig og klar til jul. Alle pakkene er i boks, og siden jeg ikke pynter på mine nakne vegger så er på en måte den også i boks! Det eneste jeg skal i dag er å pakke ferdig kofferten slik at alt står klart til å dra i morgenkveld. Gleder meg!

Ingen kommentarer: