onsdag 20. oktober 2010

... dag 6 ...

En person jeg beundrer. Skulle være en super hero, men jeg har aldri hatt noen, og velger derfor å promotere boken til Regine Stokke. En ung, fantastisk jente, som dessverre døde så alt for tidlig...

Regine Stokke skrev bloggen sinober.blogg.no der hun gav kreftsyke et ansikt.

Det er heller få mennesker i dag som ikke kjenner noen som har, eller har hatt kreft. Kreft er grusomt, kreft er forferdelig. Kreft kan være dødelig, og er ofte forbundet med døden.

Vi som fulgte bloggen hennes fikk ta del i hennes kamp mot kreften, på godt og vondt. Hun var brutalt ærlig. Det var spennende å lese bloggen, det var kjempevondt. Men mest av alt, det var utrolig lærerikt!

Jeg tror at jeg forstår bedre i dag, langt ifra utlært. Men mye klokere! Jeg forbanner den forferdelige sykdommen, men jeg vet at den kan ramme meg og min nære krets. Jeg frykter også dette, men det er heldigvis ikke noe jeg tenker daglig på. Egoistisk som jeg er tenker jeg; forhåpentligvis vil den aldri ramme meg.

En ting er sikkert; Regine har endret en del av mitt egoistiske syn. Hun har lært meg å lete etter det positive, nyte når man kan. Mn vet aldri...

Dessverre døde Regine for snart 1 år siden. Men bloggen er fremdeles tilgjengelig. Den har også blitt gitt ut aom bok «Regines bok», en nydelig og trist bok. Flotte bilder, triste tanker, kunnskap og refleksjoner.

Les, lær og gråt!
-hun var unik... en heltinne!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Ingen kommentarer: