mandag 26. juli 2010

Idiotiske kunder del 2...

Kunne nok ha skrive ei virkelig tykk bok, eventuelt et ukentlig magasin med navnet "Idiotiske kunder", men for å ikke skjemme ut opphavet for masse så har jeg lovet å holde unna de verste episodene, og de som kan spores tilbake til kunden... Forrige innlegg gav mange kommentarer, og flere som i ettertid har spøkt med "hvor lenge har nabo'n åpent...?". Den er ikke så stor denne bygda nei!

Men i dag holdt det på å klikke for meg, igjen...
Hater kunder som sniker etter tilbud og billigevarer, og som stjeler handleposer og later som om de ikke hører at de skal betale den siste femtiøringen... Forstår godt at det kan skje en gang nå og da, men det blir for patetisk når det skjer hver gang!



I dag kom en slik kunde, som bare syter og klager og maser og griner...
Først hadde jeg for dyr tobakk, og måtte sette en liten svier tilbake at det nok ville lønne seg å slutte da.
Så skulle vedkommende pante en flaske, og dette var av typen retur MED strekkode. Alt av etiketter på flasken manglet, og jeg sa hyggeig at det dessverre ikke gikk an å pante flasken siden strekkoden manglet. Da fikk jeg til svar at det gjorde jo ingenting, for vi hadde ingen panteautomat som leste strekkoden uansett. Kunden skulle ha sine 2,50 i pant. Jeg sa at det var umulig, men at h*n kunne få flasken sin tilbake og forklarte at selv om vi ikke har pantemaskin, så går flasken til slutt gjennom en maskin som kontrollerer dette, og da får ikke vi penger for flasken... Det gjorde vistnok ikke noe for kunden, som mente at det var et krav å få sine 2,50 kr...

Neste gang du kjøper en slik flaske får du la være å pille på etiketten da!!!!!

Ingen kommentarer: