lørdag 26. desember 2009

Da var matgildet over....?

Nå er vi hjemme i by'n igjen etter 3 fine dager på bøgda hos opphavet.

Hver gang vi besøker foreldrene mine er det mat fra morgen til kveld, og nesten før mamma har ryddet bort den ene pådekningen, så står det nytt på et annet bord. Det er frokost, kaffi og kaker, middag, dessert, kaffi og kaker, kvelds og kveldskos og tilbud om nattmat.... Jeg kjenner at kroppen er veldig schizofren i forhold til dette her...


http://g.api.no/obscura/www.rb.no/298x1000r/02746/1249675201000_20090807-215750-pi_2746870298x1000r.jpg
Bildet er googlet på emnet "full fryser"


Deler av kroppen digger digg mat og oppvartning, den andre delen av kroppen roper høyt etter fiber, grove produkter og lite sukker og salt.

Godt er det, men er av og til litt usikker på hvor bra det er for kroppen gitt!

Men jeg vet at matgildet blir under halvparten så gjevt her i hjemmet, til tross for at mamma sendte med oss tre kasser og to nett med mat... Ja, det er faktisk helt sant! Opphavet har butikk, og mat som ikke kan selges(grunnet skade eller dato) tilfaller diverse familiemedlemmer! Flaks for matbudsjettet mitt, men jeg blir jo RÅ bortskjemt! Er ikke alle som spiser biff i brennsnuten sin...

Jeg har nå fylt fryseren i boden opp til randen, og da mener jeg virkelig fylt opp... Jeg måtte legge alt mitt spekk oppå for å få trykket ned lokket. I tillegg måtte jeg planlegge middag i flere dager fremover, slik at jeg kunne ta opp litt mer mat fra frysen slik at lokket ville ligge på plass når jeg flyttet meg av...

I morgen frister jeg med kalkun-snitzler, og dagen etterpå skal jeg lage noe med kjøttdeig. Lurer på om det blir en hjemmelaget pizza, det er ganske lenge siden sist vi hadde. Mannen skal på jobb på mandag, og jeg lurer på å ta en tur innom min for å få gjort unna litt skitt. Det er da greit å ta en enkel middag!

Tror jeg skal ta med kameraet ned i boden i morgen og ta bilder slik at jeg faktisk har bevis på overfloden vår... Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg tenker på ALT vi har hatt på bordet, på de to kakene som gikk i boss og på alt jeg har i fryseren nå, uten å tenke så alt for masse på at det ligger STORE verdier i det.... Bortskjemt er jeg kanskje...

..................................................................................................................................
Har du middagstips til meg? 
Ingredienser som farser/deiger, kylling, kalkun og pølser...

Ingen kommentarer: