søndag 29. november 2009

Tenn et lys for de som har mistet livet på grunn av rus ♥

På facebook er det en aksjon der man oppfordrer til å tenne et lys i stuevinduet i dag, søndag 29. desember Aksjonen starter nå om få minutter, men jeg har vært tidlig ute og satt opp to lys i mitt vindu. Lysene er til minne om alle som har mistet livet på grunn av rus, men jeg tenker nok aller mest på to gode venner som har mistet livet sitt...




Kjenner klumpen i halsen og tårene som presser på bare jeg skriver om dette. Livet er for skjørt til å leke med rus! Hadde jeg kunnet oppskriften for å avverge lek med dop hadde jeg gjort den verdenskjent for LENGE siden! Da hadde jeg kanskje hatt to venner til i live...

Jeg håper virkelig at regjeringen snart setter fokus på rusforebyggende tiltak, og at snart tar vare på de som er rusavhengige! Gir dem et tilbud som fungerer, og ikke rakker ned på dem!

Jeg oppfordrer alle andre til å tenne lys, vis at du bryr deg! Det hjelper!

Ingen kommentarer: