søndag 11. oktober 2009

Søndagskos

I dag/natt våknet jeg tidlig, sånn ca. 04:00... sov litt nå og da etterpå, men fra 07:00 var jeg mer eller mindre våken helt til jeg sto opp rundt 09:30.

Mellom 08-09 koset jeg meg med nynorsk-litteratur-program på nrk1, følte meg nesten litt voksen og kjente at norsk-læreren i meg ble ivrig! Viste du at Per Sivle skreiv "Den fyrste song eg høyra fekk" allerede som 16 åring, og moren hans døde da han bare var 2 år...
Men nok norsk-læring i dag!


Litt før 11 var alle påkledde, mette og klar for høsttur. Etter flere dager med KULDE, snø og uhygge var det SOL i dag. Vi trasket ned trappa, ventet på Pia og Arne litt og så gikk vi en tur til by'n. DEILIG! Etter en time fann vi oss kaffi, sjokolade og benk, og koset oss med NYDELIG utsikt over Brosundet, Molja og Skateflua. Akkurat i slike stunder kunne jeg tenkt meg å være stillestående i tid for evig. ELSKER stunder som det, varme fra sola, koselige mennesker, kaffi og god prat.

Nå står fårikål-gryta på ovnen, potetene er satt på, mannen og eldstejenta koser seg i sofa'n, og jeg sitter litt her og sløver... Skal oppdatere meg litt på blogger og nyheter til en god kopp kaffi, så skal jeg starte å husmore meg litt, men det blir først etterpå!

Ingen kommentarer: