lørdag 17. oktober 2009

Borte bra, men hjemme best!

Kom for en times tid siden inn døra. Har vært i Oslo i litt over et døgn, kjekt, men må virkelig innrømme at det er FANTASTISK å være hjemme!

Kan vel si at jeg kanskje kan savne tre ting i Ålesund
Accessories og en trikk og et hurtigtog

og akkurat nå min kjære som sitter på kurs-weekend i Geiranger.


Oslo var spennende, men også kjempeslitsomt.
Våknet før klokka 4 natt til fredag, minimalt med søvn og det første jeg gjorde var å spy... (er ikke gravid, bare KJEMPESLITEN!) på vei ut av badet tråkka jeg på en edderkopp, og det HATER jeg å gjøre. Har ingenting imot edderkopper, og bruker helst å ta de opp i hånden for å bære dem ut for døra.

Da jeg kom til bussen klarte jeg å dunke hodet i bagasjeluka, og fikk en flott kul i panna... Tror det var edderkopptråkket som ødela ALT av lykke jeg kunne ha...
dagen videre gikk slag i slag, skolehospitering - vurderingskursing - matpauser og videre kursing...
da vi kom på hotelrommet nærmere sju var det mest fristende å legge seg på senga og SOVE til neste dag... men når man først er i by'n, så er det jo greit å få med seg litt!

Vi spiste middag på Agra, og jeg var ganske så tvilsom i begynnelsen... Har ikke beste inntrykk av Agra etter tilfellet som "besøkte" Ålesund i noen mnd for litt siden. I tillegg måtte vi vente LENGE i døren, selv om vi hadde booket bord flere UKER i forveien! De ville helst sette oss på single bord rundtomkring i lokalet, men hva er da vitsen med en felles middag...?
Men etter at vi fikk langbord og gode stoler var livet bare bra på Agra. Maten - Servicen og Atmosfæren passet godt!

Det ble dessverre litt for lite søvn natt til lørdag, rart det der med at selv ikke hotelsenger eller ern SLITSOM dag appelerer til mitt lite sovende hjerte... Har litt lakenskrekk, eller kanskje ikke litt heller... Sov sånn ca 5 timer denne natten, og søvnen ble avbrutt flere ganger av toalettbesøk, snyting og hosting... Lite effektiv søvn heter det vel...

Våknet i dag tidlig med redusert stemme, og TØRRE slimhinner! Kroppen min appellerer virkelig ikke til hotel merker jeg! kurset startet brutalt med gruppearbeid 08;30, og etter det gikk det slag i slag før jeg plutselig satt på flyet, midt mellom to ukjente menn... HVORFOR GÅR DET IKKE AN Å BOOKE INN PÅ SETE PÅ SAS-FLY FRA GARDERMOEN????
kjempekjedelig å måtte sitte midt mellom ukjente mennesker, når flyet er fullt av kjente fjes!

Men anyway; kom ved siden av en "eldre herre med bart", og han hadde like mye munndiare som jeg bruker å ha etter tre timer alene... Bare så synd at jeg har vært konstant sammen med andre i de 36 siste timene, og bare ønsket å nyte litt stillhet, absorbere alle tanker og inntrykk og småplanlegge videre arbeid for meg selv...

etter å ha sett gjennom bildene mine savner jeg definitivt MAKRONER i ålesund, grønne pistasjmakroner, mmmmmmmmmm....

1 kommentar:

Sigrun Kristine Nordahl sa...

heheheheh :-) offff...ditta va litt vel kansje,håpe ikkje det e stygt å sei ej he hatt en god latter når ej las :-) i dag, akkurat no fekk ej me mej att du he "nye" blogg!! Så ej e kje ta dei mest oppdaterte for tida ser du... håpe allt e vel å bra i bya, kjekt å fylle med dej igjen ;-)

God tirsdags klem!