tirsdag 1. september 2009

Egoisten...

For tiden har jeg vært kjempemye egoist, enda mer enn jeg er til vanlig.... Jeg har sett på mitt liv som forferdig, og har syntes KJEMPESYND på meg selv....
Sliten som jeg er, og uten nok timer i døgnet til å gjøre alle ting jeg kunne tenke meg å gjøre.... Husarbeid som hoper seg opp, og ALT for liten tid sammen med min kjære....


Men så leser jeg blogger, innimellom oppvask - klesvask og morgendagsplanlegging.... Å det går plutselig opp for meg; fytti så FANTASTISK mitt liv egentlig er!

Jeg får oppleve, jeg får lære, jeg har mange fantastiske mennesker rundt meg, både unge og eldre. Jeg har en fin familie, flotte venner og ikke minst min fantastiske KJÆRSTE som holder ut med alle mine skavanker! Han burde virkelig få litt mer ros i tider som dette!

Selv om jobben min for tiden holder på å ta knekken på både hodet, kroppen, skuldrene og motet mitt, så har jeg en jobb som jeg kan gå til hver dag. Jeg har flotte elever og noen hyggelige kollegaer. Jeg har et arbeidsmiljø der jeg får stadig variasjon, og jeg får lære nye ting hele tiden. Jeg får prøve ut, teste og erfare. Jeg stortrives, tross i at det for tiden er HØYT press med både frister på planer, foreldremøter og kurs.

Selv om hjemmet mitt for tiden ser ut som en byggningsplass, så EIER jeg en leilighet med den mest FANTASTISKE utsikten. Jeg deler et hjem med den personen jeg elsker over alt her på jorden, vi har noe felles her og det skal vi ha LENGE fremover! Jeg har også faktisk så mye klær, at selv om jeg ikke har fått vasket på over en uke så er det problem med å lukke skapdørene, og jeg har ennå ikke følelsen av å "ikke ha noe å ha på meg"!

Jeg har det bra, men jeg må lære meg til å se på helheten og ikke bare situasjonen jeg står oppi der og da! Alle har godt av å stresse litt iblant, slik at de kan sette mer pris på hverdagens gode stunder!

Ingen kommentarer: