fredag 11. september 2009

Besta mi!

Da viste klokka HELG for min del! Denne helga er det barnehelg, og siden får flotte legenhet ser ut som en byggeplass for tiden, så skal vi ut på tur! Hjem til mine foreldre faktisk. Har ikke vært på H siden sommer'n, så det skal bli godt med en liten tur.

Aller best blir det å møte BESTA, mi fantastiske gramms! Hun er bare NYDELIG! Søte unge dama på flotte 86 år. Bor i et spennende hus med to fulle leiligheter, en butikkkjeller og et fantastisk mørkeloft med MANGE SKATTER!

Besta har ALLTID vært i livet mitt. Støttende og kritisk når det har vært nødvendig. Litt reserveforelder når mine foreldre har vært mye på jobb, og en venninne når ting har gått mot meg. Påpasselig på at jeg gjorde leksene mine i ung alder. Forsto ikke alltid da at hun bare ville det godt, da stakk jeg ned en etasje til oldemor, hun var ALLTID på mitt parti, uansett!

I dag er det besta som har blitt som min oldemor. I dag er det hun som holder med mine tantebarn i ALT, som skjemmer dem bort og som tar med seg lille A på 10 mnd på trilletur. Det er ikke mange 86 åringer som kan skryte på seg å være trillepike til en liten vilter krabat, men besta gjør det. Hun elsker å gjøre det! Hun hater å sitte i ro, og jo mer liv rundt henne, jo bedre er det!

Besta er 100 % ærlig, og seier rett ut det hun mener. Selv om hun kan bruke bilder i utsagnene. Husker den gangen, hun sa med et glimt i øyet, sa til meg; "Du må kysse mange frosker før du treffer prinsen.... E snakka av erfaring"

Besta er fantastisk rett og slett! En person jeg aldri ser vil forsvinne, men til eldre jeg blir, så innser jeg vel det at den dag vil komme også.... Håper bare vi får KJEMPEMANGE år til! Men er hun lik sin mor her også, så har vi ennå MANGE år! GLEDE!

Ingen kommentarer: