fredag 28. august 2009

jobb jobb jobb...


Har de siste dagene ikke hatt tid til noe annet enn jobb føler jeg....

Læreryrket kan være ganske krevende til tider ja! På mandag er det foreldremøte, først info-møte samlet i gymsal, så klassemøter etterpå. Før det må jeg planlegge min del av møtet, lage klart halvårsplaner, ukeplaner for neste uke og planlegge neste uke... I tillegg skal jeg lage vikaropplegg for mandagen, for da skal jeg på vurderingkoordinatormøte.... Jeg er plutselig en av to vurderingskoordinatorer ved min skole, og uten å komme med noe bombe så klarte jeg ikke å si nei denne gangen heller....

I tillegg til dette så har jeg tilfeldigvis 60 % IKT-ansvar, og da har skuten seglet for LENGE siden! Det blir rett og slett ikke tid til undervisning om jeg skal få gjort alt annet! I dag har dagen gått sånn slag i slag, at jeg tror oksygenen som gikk ned, ved siden av skiva og ordene som trengte seg ut, bare fylte opp litt ekstra.... Startet dagen fint med å akkurat gå direkte på bussen, kom så frem til data-problemer.... Sprang hit og dit, og prøvde å ordne, så ble det info-møte, og så kom IT-mennene.... Så var det undervisning fra 08:20 - 10:00, så data-jobbing i tre kvarter, før det var vakting og data frem til matfriminuttet var over og det var på an igjen med undervinsing... Etter undervisningen var det plangruppemøte, for jeg klarer jo ikke å si fra meg det "vervet" heller jeg.... Teamleder er heldigvis kanskje det jeg faktisk liker best av alle "ekstraoppgavene" i tillegg til selve undervisningen!

Kom hjem først halv-fire(på fredag slutter jeg undervisningen 12;10) og da var jeg så pumpet sliten at hodet sprengtes og øyene verket....

I går var jeg også så sliten at jeg ikke orket å slå på datamaskinen, å DA er det virkelig noe galt med meg! Tror det har skjedd sånn ca en gang i lysåret for min del!

Nå sitter jeg og manner meg opp til å pakke litt klær og toalettsaker, sammen med en god del lektyre ang. VURDERING, for så å sette meg i bilen og dra på hytta med mann og barn. Vi skal plukke opp jentene på veien, og så stikke innom butikken for junk-kos-mat! TJO-HO! Bare sånn uflaks at jeg ikke drikker brus lenger... Tror Pepsi Max kunne løst mange problem for meg i dag....

Moccabønner skal jeg ha, uten tvil! Det er det eneste jeg vil ha... Sammen med druer, nektariner og ananas! HOLY WEEKEND!

Bildet har jeg lånt fra; http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/4/42/422/422917/jobb2.jpg

Ingen kommentarer: