fredag 31. juli 2009

Musikkfavoritter #1


Sofsen(http://sofsen.blogspot.com) utfordrer til å skrive om favorittmusikken. Jeg følger selvfølgelig opp, men har ikke så god tid nå så dette får bli top of the pop, og så får vi oppdatere etter helgens hyttetur!



Q 1: Hva er dine favoritter og hvilken følelse får du av å høre på dem?

Q 2: Fikk du noen nye favoritter nå, kanskje?


#1
Nirvana

Bildet er lånt fra; http://www.oxmonline.com/files/u11/nirvana.jpg

Har digga dem siden tidlig på nittitallet. Husker fremdeles da jeg hadde dem med på kassett på skolen, og alle dissa musikken. Et halvt år senere kom de samme som dissa og sa; hør denne kule sangen da, Smells like teen spirit, kul eller?

Har alle følelser når jeg høre deres musikk. Kan både være gla og trist, sint og lei, blid og øsen. Musikken passer ALLTID inn! Favorittlåten er nok Dumb, siden jeg ofte følte at dette var sangen for meg i ungdomsårene "I'm not like them, but I can pretend..."

#2
Thin Lizzy


Bildet er lånt fra; http://acidtestdjs.files.wordpress.com/2008/03/zap_lizzy.jpg

Min store fasinasjon kom vel først etter at Highway presenterte alle knallåtene på rekke og rad under konsertene sine. Har etter dette vært VELDIG fan, og hører på musikken både i positive og negative sammenhenger. Mest positive. Har mange gode minner til sangene, og tar meg ofte i å smile lurt til gamle minner.

Favorittlåten må nok bli Boys are back in town. Denne gir meg ståpels på armene! Fungerer både som into til AaFK-kamp, som cheer up-sang og som voggesang. Nach og vors, give it 2 me! Liker også veldig godt Sarah.

Ingen kommentarer: