tirsdag 21. juli 2009

Jeg mangler noe vesentlig....

Er på jobb-ferie hos opphavet, på H, ca 2 timer med bil fra Ålesund....


Hva mangler jeg plutselig i veska?


Joda; BÅDE kamera- og telefonoverføringskabler... Ergo; jeg får ikke lagt inn bildene jeg har tatt!!! Ikke har pappa's maskin mulighet for å hente bildene direkte fra minnekort heller...


Har vel egentlig aldri hatt behov for kablene her inne på H før, men i dag hadde jeg KJEMPELYST til å bruke bilder jeg har tatt i blogginnlegg. Har fått en skikkelig blogg-feme, har meldt meg inn på blogglovin' og funnet flere blogger som inspirerer meg til både bilder og skriblerier, men så var det bare de forbanna ledningene... grrrrr....


Lurer på om sambis må ta med min maskin når han kommer i morgen, eller så må han ta med kablene(noe han ikke har så god erfaring med, kabelangst...?) eller så må jeg bite i det sure eplet og låne opphavets kamera... Kameraet de fikk hos meg, i fjor på denne tiden... I kombibursdagsgave... Mitt bomkjøp... Et kamera som ble pittelitteveldigmasse for lite avansert for meg, men som passer dem perfekt, en knapp å trykke på samt zoom da!


Kanskje får jeg bare kjøpe meg nytt kamera til helga, mitt gamle har jo holdt tritt i over fem år, og bør kanskje få hvile snart...? Jeg ønsker meg nytt Olympus Mju kamera, var på Lefdal og sjekket ut her om dagen, men skal vente litt til; kommer jo snart nytt kamera igjen, og vil jo gjerne ha både det beste og billigste, sunnmøring som jeg er!
Mitt kamera skal ikke ha skyvedeksel forran linsa, det skal være støtsikkert og tåle en trøkk, synes mange av de nye kamerane ikke tåler så alt for masse.... OG EN VIKTIG TING; ikke touch-skjerm, har så kalde fingrer så jeg har konstant problem med trykkeskjerm, og måtte bytte telefon pga dette...


Målet er at til Thailandsturen, om 192 dager, da skal jeg ha kjøpt nytt kamera! GLEDE!

Ingen kommentarer: