tirsdag 23. desember 2014

Eg elska ho

Har den siste tiden lest litt bøker, men hatt lite overskudd til å blogge, lese blogger og kommentere.... 

En av bøkene jeg har lest, som til tross for min tørkeperiode bør få noen ord er Eg elska ho av Anna Gavalda! 



Liker Gavalda!!! 

Har derfor hentet enda mer Gavalda på biblioteket, og gleder meg til at det skal bli juleferie om 2,5 uke. Da blir det garantert Gavalda! 

Eg elska ho handler om et havarert ekteskap, der svigerfar tar med seg svigerdatter til landstedet, og blottlegger sin fortid. 

Det blir ingen trøst, men en historie om en altoppslukende kjærlighet som havarerte. Om en mann som aldri kunne glemme sin store kjærlighet, som valgte kone og barn fremfor elskerinnen, og hvordan dette har straffet seg for absolutt alle. 

Nydelig og sårt, språket understreker dette. Fantastisk! 

Anbefales virkelig, selv om jeg fortsatt har saman er ein mindre aleine som den absolutte favoritten! 

Ingen kommentarer: