lørdag 27. april 2013

evig søndag - linnéa myhre

Original tittel: Evig søndag
Forfatter: Linnéa Myhre
Utgitt på Tiden Norsk Forlag i 2012
Sidetall: 192
Målform: Bokmål

destruktivt, trist, men dog så spennende å lese!
denne boken ble slukt på kort tid. den er veldig lettlest, korte kapittel og god struktur. boken er bygget opp med dag/dato-overskrifter.

boken handler om forfatterens liv som anakoretisk,  pessimist og destruktivt menneske. et menneske som har gitt opp alt, som ikke klarer å fokusere på annet å være tynn. et menneske som ikke kan glede seg over noe, og som søker fred.

evig søndag handler om å kjempe seg gjennom dagene, overleve på minimalt med mat. om å ikke takle sosiale settinger, om å telle kalorier og ribbein. og om å ville kjempe for å komme seg tilbake.

jeg har fulgt bloggen til forfatteren lenge, og frydet meg over de negative og krasse innleggene om ofte uvesentlige ting som jeg ikke legger merke til i hverdagen. en ekte sinnablogg. etter å ha lest boken forstår jeg mye mer... kjenner at jeg savner oppdateringene ekstra etter å ha lest boken.

jeg får vondt inni meg av å lese hvor grusom hun er mot seg selv, men blir også varm om hjertet når jeg leser hvor høyt hun verdsetter moren sin, og hvordan moren kjemper for datteren. ekstra spennende synes jeg det er at hun refererer til terapien hos sin finn. finn skårderud som jeg har lest mye om, og vært på foredrag med. i mitt hode er han verdens beste psykolog!

jeg liker boken kjempegodt, den satte igang en del tankeprosesser i mitt hode. anbefales!

Ingen kommentarer: