søndag 26. februar 2012

flimmer - anne og even holt



Original tittel : Flimmer 
Forfatter: Anne Holt og Even Holt  
Utgitt av Piratforlaget i 2010 

Sidetall: 431

Målform: Bokmål 



sara zuckermann, verdenskjent hjertekirurg jobber ved nye grus(grini universitetssykehus). hun får i oppdrag å sette inn ny hjertestarter til sin tidligere elskerog hjertespesialist, erik berntsen. to døgn etterpå dør han, og plutselig finner saras jobbpartner ola farmen hjertestarteren til berntsen i saras frakkelomme. hvordan har den havnet der, og hvorfor har noen byttet ut hjertestarteren etter berntsens død? 
så viser det seg at det er flere som dør etter å ha fått innsatt ny hjertestartet. ola og sara sjekker ut, og finner ut at det bare er pasienter fra grus. er det noen som vil ta dem? 


flimmer skal være en triller fra et konfliktfylt sykehusmiljø i norge. for meg er det ikke noe trilller, jeg fikk aldri kicket og spenningstoppene som jeg bruker å få når jeg leser krim/thrillere. men boken er så absolutt ikke dum. jeg lærte mye mht hjertemedisin og aksjer... 


nok ikke min favorittbok fra anne holt, som her har samarbeidet med bror even, men en helt ok bok. 

Ingen kommentarer: