tirsdag 31. januar 2012

Hva ingen fortalte meg om voksenlivet

Leste nylig innlegget til Ida Jackson, og tar utfordringen om å blottlegge mine voksenhemmeligheter.
Nå har jeg passert noen år bonusår lenger hun har, og kan vel si at de fleste økonomiske problemene jeg hadde som nyutdannet er forbi. Selvsagt er ikke hver måned like god, men jeg lever godt!

  • Det er smart å spare, en sparekonto er gull verdt i de mørke månedene!
  • Trøste-, impuls- og salgsshopping er ikke så smart som det høres ut til. Skap og skuffer blir fulle av ting man ALDRI bruker! Bruk heller penger på kvalitet og noe man virkelig ønsker seg!
  • Arbeid er gøy, selv om man gjør det samme hver dag flere år på rad!
  • At det går an å bli a-menneske, til tross for at man har vært b-menneske HELE livet... 
  • Det er smart å ha klokke på hånden, ikke bare mobilen. 
  • Det er fysisk (og psykisk) umulig å være 150 % tilstede hele tiden. Senk kravene til deg selv, selv om det føles som et fryktelig nederlag! Du vil tjene på det! 
  • Det er fantastisk å skru av telefonen, koble ut ringeklokken og låse seg inne, helt alene! Alle har godt av å være usosial en gang i blant! 
  • Ikke kast bort tid på mennesker som ikke gir tilbake!
  • Dra til utlandet minst en gang i året!
  • Du kan ALDRI få nok vesker, bare for lite lagringsplass... 

Kunne sikkert ha holdt på i en evighet til, men velger å slutte her... Så kan resten forbli hemmelig!

Ingen kommentarer: