tirsdag 6. desember 2011

panserhjerte - jo nesbø



Original tittel : Panserhjerte
Forfatter: Jo Nesbø 

Utgitt av Aschehoug i 2009 

Sidetall: 638



harry hole er min litterære mann, uten stor tvil. jeg digger harry, jeg digger bøkene om han og var solgt da jeg leste første kapittel av flaggermusmannen. livredd for å være ferdiglest på hole-serien har jeg utsatt og utsatt å låne denne boken, men da siste bok kom ut klarte jeg ikke å la være... boken er stor og tung, og med mine dårlige skuldrer ikke en ideell lese-på-senga-bok, men har fungert når jeg har ligget på magen! det har tatt litt tid å lese, ikke fordi den ikke er spennende, men på grunn av størrelsen på boka og manglende fritid.

men nå er den ferdiglest, og jeg har store problem med at dette er nest siste bok, og at jeg bare har en bok igjen før det er finito...

boken starter med at harry er i hong kong, han har rotet seg borti både gamling og dop, og gjemmer seg bort. kaja, en ny og ung politietterforsker, drar til hong kong for å finne han, og får han til slutt med seg hjem.
hjemme i norge er to damer funnet drept, og de tror det er en sammenheng mellom drapene. harry er den eneste gode på seriemordere, men har etter snømann-drapene rømt fra politihverdagen.

flere personer blir drept, og de finner en sammenheng. alle de drepte har overnattet på en hytte samtidig. men videre mangler de en link. samtidig med etterforskingen foregår det en evig krig mellom harry og en annen politietterforsker som jobber med samme sak bare på et annet avsnitt.

mer vil jeg ikke røpe for de få som ikke har lest boken, og om du er en av de få så anbefaler jeg hele serien om harry hole på det varmeste. du vil elske han, rett og slett!

Ingen kommentarer: