mandag 1. juni 2009

Mine to favoritter;


Live musikk og vesker!


Jeg har gjennom mange år vært på mange konserter, både gode og dårlige....

Ofte har det vært vanskelig å si nei til ikke å kjøpe merch, selv om man ikke trenger alt de prøver å "prakke på deg".... Får ofte litt sympati for han eller hun som står konsert etter konsert og skal selge merch. Han eller hun som må snakke med x'antall teite mennesker som skal si sin mening, som skal prøve å snike seg inn backstage eller prute på en allerede veldig billig t-shirt.... En annen grunn til at de også har vært vanskelig å si nei er nok at jeg har jobbet med bandene, og som den alltid snille jenta så har jeg hatt store problemer med å si nei og skuffe de hardtarbeidende artistene. For de er jo det, men man kan dessverre ikke alltid like all musikk.....

Husker spesielt en kveld da det var Gatas Parlament som hadde konsert på Kroa, det må være en EVIGHET siden, men da kom jeg hjem med to cder, tror de aldri har vært spillt.... Men fikk så dårlig samvittighet da han ene av brødrene gikk rundt i lokalet etterpå å "pusha" cder, så jeg valgte å kjøpe ikke bare en, men begge to.... GAD AT DE GÅR AN!

Etter mange sånne dumme cd- og t-shirtkjøp bestemte jeg meg for at fra nå av blir det bare vesker og buttons! Så fremt jeg ikke DIGGER bandet med en gang, a la fasinasjonen for Lorraine og Nikolai. Dette har jeg fulgt etterpå, og har fått meg en veske som er ganske så kul! "Konsertvesken". Bruker den nødvendigvis ikke på konserter, men plasserer alltid buttons på den når jeg får nye. Eneste ting jeg kanskje har angret på at jeg ikke kjøpte var t-shirt fra W.A.S.P-konserten, de var gøy!

Noen andre med like erfaringer rundt "tullekjøp"?

Ingen kommentarer: